Książka Alicja Rokicka "Italia dla zielonych"

19 października 2021




"Moja miłoś do Italii zrodziła się dawno temu w książkach do historii sztuki i na kartach opracowań plastycznych. Zaczytywałam się w lekturach nie tyle hobbistycznie - przygotowywałam się wtedy do matury z historii sztuki i do egzaminów na studia artystyczne. Sztuka powstająca na włoskich ziemiach była ze mną, odkąd pamietam.."



Kuchnia włoska, chyba jedna z najbardziej lubianych i docenianych kuchni świata. Jest tak różnorodna, że każdy znajdzie coś dla siebie.


"Italia dla zielonych" to nowa książka Ali, autorki bloga Wegan Nerd. Cała książka jest to piękna odsłona kuchni włoskiej w zielonej, wegańskiej odsłonie.





Alicję miałam przyjemność poznać lata temu na warsztatach kulinarnych w Krakowie. Ala była świeżo po otrzymaniu nagrody "Kulinarnego Blogu Roku". Warsztaty były świetne, była niezwykle miła atmosfera, dużo dobrego jedzenia i wiele ciekawych historii.


Ala jest wielką pasjonatką Włoch (co mnie totalnie nie dziwi!), dobrego jedzenia i jak nigdy inny kojarzy mi się z uśmiechnięta buzią do pizzy!


"Italia dla zielonych" to podróż po włoskich smakach, krótkie historie, cudowne fotografie. Ta książka to naprawdę potężna dawka roślinnych przepisów, prócz klasyków na tiramisu czy sos boloński, znajdziemy wiele innych smaczków. Mnie szczególnie zachwycił rozdział "Al forno czyli z pieca", bowiem jest tu aż 6 różnych przepisów na focaccię, którą całą rodziną bardzo lubimy. Jest przepis na focaccię z Bari, która jak pamiętam jest miękka, wilgotna i wręcz tłusta od oliwy - jakie to jest dobre!


Przeglądając tą książkę, wróciły moje wspomnienia z wyjazdów do Włoch, które podobnie jak Ala kocham i uwielbiam. Każdy swój wyjazd zawsze wiąże ze smakami i aromatami.


Książka jest bogata w piękne zdjęcia, krótkie opisy przy każdym przepisie. Jest to pozycja obowiązkowa dla fanów kuchni włoskiej, nie tylko dla tych co jedzą roślinnie. Dzięki temu możemy zdecydowanie urozmaicić nasz jadłospis i dodać do niego więcej warzyw. 





Ja zabieram się za przygotowanie sałatki z fasoli i pomidorów, z dodatkiem cebuli. 


Książkę  "Italia dla zielonych" Ali dostaniecie w internetowej księgarni "Tania Książka", gdzie w dziale poradników, znajdziecie wiele innych wspaniałych książek kulinarnych.


Dziękuję Tania Książka za tą wspaniałą książkę!