Cytrynowe ciasto z figami!

14 września 2014
"It's been seven hours and fifteen days
Since u took your love away
I go out every night and sleep all day
Since you took your love away
Since you been gone I can do whatever I want
I can see whomever I choose
I can eat my dinner in a fancy restaurant
But nothing
I said nothing can take away these blues
'Cause nothing compares
Nothing compares to you"
Sinead O'Connor,Nothing Compares to You






300g mąki pszennej
180g cukru
2 jaja
60 g roztopionego masła
150g jogurtu naturalnego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
skórka z jednej cytryny
3-4 figi

Figi myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym, i kroimy na plastry - odkładamy. Cytrynę myjemy i zcieramy na najdrobniejszych oczkach.
W dużej misce przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia, cynamon, mieszamy. Masło rozpuszczamy i odstawiamy do wystudzenia. Jajka miksujemy z cukrem na puszystą, jasnożółtą masę, następnie dodajemy jogurt, masło i skórkę z cytryny. 
Całość miksujemy. Następnie dodajemy mąkę, i mieszamy tylko do połączenia się składników. 
Masę przekładamy do foremki wyłożonej papierem, i na wierzch ciasta układamy plasterki fig. 
Pieczemy około 30-40 minut do tzw suchego patyczka.






7 komentarzy:

  1. Mniam! 5 minut temu skończyłam obiad a znowu zrobiłam się głodna...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam cytrynowego przysmaki. Ale cytryna + figa? Nigdy nie probowalam takiego połączenia, a jak widać dużo straciłam. Super pomysł, a jak smacznie, zachęcająco wygląda :)
    Pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do mnie na www.megly.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie bardzo mało piekę.Prawdopodobnie dobrze wychodzi mi szarlotka to zapodaję ją na okrągło.To ciasto wygląda tajemniczo i jak dla mnie egzotycznie-ze względu na figi:)Przepis wygląda na dość prosty i to cenię najbardziej.Chętnie upiekę,a jak to zrobię to się pochwalę:)
    Bardzo ładne zdjęcia.
    Serdecznie Cię pozdrawiam i gratuluję kulinarnego talentu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałaś film "Julie & Julia" z Meryl Streep...?

      Usuń
  4. Wygląda smakowicie, muszę wypróbować! :)

    Zapraszam również do siebie: http://scritto-con-la-pasta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiedziałem że figi wyglądają tak bardzo romantycznie :)

    OdpowiedzUsuń