Lato zamknięte w słoikach... Pomidory z dodatkami!

10 września 2020


Powolutku ciepłe letnie wieczory zmieniają się w jesienne wieczory przy komiku z kubkiem ciepłej herbaty z cytryną. Aby móc zimą mieć namiastkę lata w tym roku postanowiłam zamknąć moje ukochane pomidory w słoiki. I tutaj zainspirowałam się przepisem Jamiego Oliviera na pomidorowe przetwory. Jamie zachęca do zamknięcia to co najlepsze w słoikach.


Nie podam Wam tutaj konkretnych proporcji, bo wszystko zależy od Waszych upodobań. Ale podam Wam tutaj co ja dodałam do moich słoików. Z 2 kg soczystych pomidorów wyszło mi 5 słoików o pojemności 500 ml.

Co w moich słoikach znajdziesz?

dobre, dojrzałe i soczyste pomidory
czosnek
świeża bazylia
papryczka chili
anchois 
sól, świeżo mielony pieprz
oliwa z oliwek

Słoiki myjemy, wyparzamy i dokładnie osuszamy. 
Pomidory myjemy, osuszamy. Możemy również przelać je wrzątkiem jeśli chcemy pozbyć się skórki - u mnie jedna partia jest ze skórką a w drugiej usuwałam skórę.
Pomidory kroimy na ćwiartki, czosnek i papryczkę w cienkie plasterki.

Układamy pomidory w słoiku, następnie bazylię, czosnek - anchois czy papryczkę chili. I kolejną partię pomidorów, do momentu aż słoik będzie pełen. Na koniec dociskamy pomidory łyżką, dodajemy sól i pieprz wg uznania, i na wierzch wlewamy trochę oliwy. Zakręcamy słoiki, wkładamy do garnka z wrzątkiem (pamiętajcie aby garnek wyłożyć ściereczką) i gotujemy 30 minut. Po tym czasie wyłączamy ogień i zostawiamy słoiki we wodzie do momentu aż woda całkowicie nie ostygnie.

Przechowujemy w ciemnym, suchym miejscu. A Ty co dodasz do swojego słoika? :)