Pomysł na śniadanie: Kanapka z maślanymi szparagami i jajem w koszulce!

16 czerwca 2020


Ta kanapka to nie jest nic nowego. Każdy ją zna, każdy ją przyrządza na inny sposób. Możemy dodać sos holenderski, płatki chili, czerwony pieprz. Zmieniając dodatki codziennie możemy mieć inną kanapkę. A jak sami dobrze wiecie sezon na szparagi jest bardzo krótki.

Moje ulubione to te cieniutkie, drobne. No uwielbiam!

Robimy kanapkę?

1 kromka dobrego pieczywa, u mnie dziś chleb pszenno-żytni
10-12 szparagów
1 jajko
masło, sól, pieprz
świeże zioła


Kromkę smarujemy masłem. Szparagi płuczemy pod bieżącą wodą, osuszamy, usuwamy zdrewniałe końce (nie wyrzucaj, zostaw i wrzuć jak będziesz przygotowywać bulion). Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy szparagi i chwilę je smażymy na małym ogniu. Ściągamy z patelni.

Przygotowujemy jajko w koszulce wg ulubionego przepisu, wg takiego, którego zawsze Wam jajo wyjdzie. Ja robiłam tak; zagotowałam wodę w nie wielkim garnku, dodałam 1 łyżeczkę octu, zrobiłam wirek łyżką i wlałam jajo z miseczki, gotowałam 3 minuty. 

Na chlebie układamy szparagi, jajo, doprawiamy solą i pieprzem. Ja lubię świeże zioła, więc u mnie dodatkowo listki, świeżego oregano. Smacznego!