Śniadanie w Krakowie #2 || Miejsca gdzie zjesz bardzo dobre śniadanie!

31 sierpnia 2018



Dziś przedstawiam Wam kolejne propozycje na śniadanie w Krakowie, tutaj znajdziesz 5 miejsc gdzie lubię chodzić na śniadanie. Tak jak poprzednio, są to miejsca wybrane przeze mnie, w których jedzenie mi smakuje i zawsze coś dla siebie znajdę - krótki subiektywny przewodnik. Wszak śniadanie na mieście, gdy nic nie musisz robić samemu zawsze smakuje inaczej, prawda? U mnie zazwyczaj królują śniadania na słono, chociaż coraz częściej część karty na słodko przykuwa moją uwagę - pewnie z racji pory roku i całego dobrodziejstwa świeżych owoców chętniej sięgam po owocowe jogurty z granolą i dużą ilością świeżych owoców albo zdrowe smoothie.
A Ty co dziś zjesz na śniadanie?


Menu w większości lokalów jest zmienne i sezonowe, proszę o tym pamiętać.

Bagelmama (Chwilowo trwa remont..)
https://www.facebook.com/bagelmama/
ul. Dajwór 10 B, Kraków



Śniadanie, drugie śniadanie, szybki lunch. To właśnie u Nich zjesz pyszne bajgle o prawie każdej porze dnia. Wybór dodatków jest naprawdę szeroki i każdy znajdzie coś dla siebie. Zaczynamy od wyboru bajgla, czy ma być z sezamem, makiem, cebulą czosnkiem, a potem to już tylko decyzja co chcemy mieć w środku. Są klasyki z łososiem, kremowym serkiem jak również coś na słodko, np. z nutellą lub kremowym serkiem i dżemem. Do tego kawa, a całość można zakończyć małym co nieco z witryny np. sernikiem. Jeśli tak jak ja uwielbiasz bajgle to miejsce jest dla Ciebie. Dodatkowy plus, że możesz kupić u nic pustego bajgla na wynos i samemu poeksperymentować w kuchni.


Charlotte Bistro
https://www.facebook.com/bistrocharlotte/
pl. Szczepański, Kraków



To miejsce było dla mnie legendą. Albo się zakochasz w tym miejscu albo będzie to Twoja pierwsza i ostatnia wizyta. Ja się w Charlotte zakochałam, magiczne bistro. Po wizycie w Paryżu jestem wielką fanką croissantów i śniadań opartych na takich specjałach jak Croque Madame (!). Tutaj właśnie poczujesz się jak w małym, francuskim bistro. Zamów kawę, omleta czy też quiche i ciesz się chwilą. Bo kto powiedział, że śniadanie to tylko jogurt i płatki, zaszalej. Zawsze też możesz zabrać kawałek Charlotte do domu, kup magdalenki, krem z mlecznej czekolady (pyszny!).

Mo-ja Cafe
https://www.facebook.com/cafemoja/
Starowiślna 14, Kraków



Mo-ja Cafe to prawdziwy raj śniadaniowy! Szeroki wybór sprawia, że zjadłabym wszystko i zawsze ciężko mi zdecydować co by tu zjeść. Plusem tego miejsca jest to, że śniadania są serwowane przez cały dzień, a wszystkie ciasta są wypiekane na miejscu. Menu - są klasyki takie jak jajecznica z jaj z wolnego wybiegu, omlety z dodatkami, placuszki z bekonem i syropem klonowym (kiedyś to połączenie było dla mnie abstrakcją, a dziś..:). Szeroki wybór smoothie i świeżo wyciskanych soków owocowo-warzywnych (witalny; kiwi, pomarańcza, cytryna, natka pietruszki - mniam!).

Zaczyn
https://www.facebook.com/piekarnia.zaczyn
Barska 4, Kraków



Głównie piekarnia z przepysznymi chlebami, chałkami (!) i drożdżówkami z sezonowymi owocami (wersję z rabarbarem pamiętam do dziś). W Zaczynie menu śniadaniowe jest bardzo ograniczone, ale za to pyszne! Dziewczyny przygotowują rewelacyjne kanapki z dodatkami, które też są zmienne. Ja trafiłam na wersję z pastą z młodej fasoli jaś z dodatkiem orzechów włoskich, pietruszki i pomidorków koktajlowych, chleb jest grubo krojony z chrupiącą skórką. Po zjedzeniu warto coś zabrać do domu - chleb czy chałkę.

Kavova Cafe
https://www.facebook.com/kavovakrakow/
Glogera 53, Kraków



Kavova to młode miejsce, ale jak dla mnie z dużym potencjałem. Nastawieni są na śniadania, które serwują do 12, a potem wchodzi karta z lunchami. Skupmy się jednak na śniadaniach, klasyka czyli śniadanie z jajecznicą, bułeczkami, warzywami i pastami, bajgle - mój ulubiony to z jajkiem i bekonem, są również pozycje na słodko jak croissant. Co jakiś czas wprowadzają coś nowego do karty - ostatnio była szakszuka z dodatkiem świeżych liści młodego szpinaku. Możesz również wypić świeżo wyciskany sok lub skomponować zdrowe smoothie. Szeroki wybór piw regionalnych.


Zobacz poprzedni wpis; Śniadanie w Krakowie