Recenzja książki "Prosto z roślin. Radosna sztuka celebrowania weganizmu" Alicja Radej

22 lipca 2018


"Mój talerz, teraz pusty wypełni się wkrótce cudownym pokarmem. Czuję wdzięczność."

gatha buddyjska

Dziś mam dla Was recenzję książki  "Prosto z roślin. Radosna sztuka celebrowania weganizmu" Alicji Radej, która napisała w lekki sposób jak przejść na weganizm. Pokazuje Nam jak w łatwy i przyjemny sposób możemy stworzyć pyszne dania z sezonowych warzyw i owoców. Dodatkowo Alicja, wskazuje, że posiłki które przygotowujemy powinny być przygotowane z miłością (a tą zawsze czuć na talerzu!) oraz uważnością.

Poradnik podzielony jest na dwie części; Zapiski i Receptury. W pierwszej części publikacji autorka zdradza Nam swoje sekrety na codzienność tj. jak dbać o dom, duszę.Cała druga część poświęcona jest przepisom; a tutaj podrozdziały; śniadania, zupy, obiady, sałatki, słodkości itp.

Ja już wypróbowałam aromatyczne curry z tofu i szpinakiem, idealnie pikantne z dodatkiem ryżu - fantastyczne danie, którego przygotowanie wraz z gotowaniem zajęło mi 30 minut (!) - wiem, że jesienią będziemy je jedli często ze względu na rozgrzewającą moc dzięki świeżemu imbirowi.

Jeśli reszta dań jest równie wspaniała jak ta potrwa to zdecydowanie będę często z niej korzystać, w sumie już mam kilka obiadów zaznaczonych, które koniecznie wypróbuję.

Książka jest pięknie wydana, do każdego przepisu mamy zdjęcie, wskazanie na ile porcji jest podana lista składników, a cały przepis jest bardzo prosto opisany. Dużą zaletą są składniki, które są ogólno dostępne, nie będziemy musieli przez pół dnia jeździć za jednym, ciężko dostępnym składnikiem.

Kolejnym plusem są książki jest rozdział "Spiżarnia" a tutaj mnóstwo prostych przepisów na takie smakołyki jak smażone tofu, wege majonez (świetny! Następnym razem jak przygotuję wrzucę Wam przepis..warto eksperymentować ze smakami, prawda?).

Ja wszystkich osób będących na diecie wegańskiej, wegetariańskiej, ale też dla osób kochających mięso, którzy lubią nowości w kuchni, i nie boją się eksperymentów. Wszak nie każdego dnia trzeba jeść mięso, a teraz mamy idealny czas aby czerpać jak najwięcej z sezonowych warzyw i owoców.