Recenzja książki "Awokado" Heather Thomas

5 marca 2018



Awokado, jedno z moich ulubionych owoców. Jest niezwykle bogate w wiele składników mineralnych, witamin oraz mi.in żelazo, cynk i kwas foliowy.

"Awokado pochodzi z Ameryki Centralnej i jest powszechnie stosowane w kuchni meksykańskiej. Nazwa tego owocu wywodzi się od azteckiego słowa ahuacatl (oznaczajcego "jądro", uważano,że awokado wyglądem przypomina tę część układu płciowego) i jego późniejszej, hiszpańskie wersji auguacate."

Książka Thomasa "Awokado" jest poświęcona tylko temu owocu. Pokazuje Nam dobroczynne właściwości jedzenia awokado. Książka jest podzielona na 5 rozdziałów; zawiera mniej więcej 50 przepisów na dania lekkie i szybkie w przygotowaniu;

  1. Śniadanie i drugie śniadanie
  2. Przekąski i lekkie dania
  3. Przystawki
  4. Dania główne
  5. Desery i napoje

Dzięki szerokiej bazie przepisów na nowo możemy poznać zielony owoc, który jest zaliczany do listy superfoods. Awokado bowiem to nie tylko słynne meksykańskie guacamole czy też słodki czekoladowy mus. Autor pokazuje,że każdego dnia możemy przemycić w swojej diecie dawkę tego najpopularniejszego teraz owocu i nie nudzić się jego smakiem.

Książka zdecydowanie dla fanów awokado jak i zdrowego, lekkiego odżywiania. Ja chętnie skorzystam z przepisów w niej zawartych i podzielę się z Wami.

Z technicznych aspektów, książka jest czytelna, oprawiona w twardą oprawę (dla mnie zdecydowany plus), zawiera dużo apetycznych zdjęć (niestety nie dla każdego przepisu, co dla mnie jest sporym minusem). Dodatkowym plusem są praktyczne informacje jak czas przygotowania posiłku wraz z czasem ewentualnej cieplnej obróbki, liczba porcji. Do każdego przepisu autor proponuje również kilka alternatyw, zamienników dzięki którym za każdym razem nasze danie może smakować inaczej.
Jeśli tak jak ja lubicie tego typu książki, które są  poradnikiami to warto. Nudy na talerzu na pewno nie będzie.

U mnie znajdziecie również przepisy z awokado m.in;