Ciasto ananasowe - pineapple upside down cake

05 stycznia 2013

Baking With Gabrielle Solis from Desperate Housewives!




200 g mąki pszennej
170 g masła/margaryny
100 g cukru
4 jaka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1 puszka ananasów
wiśnie kandyzowane (opcjonalnie)

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Tortownice wykładamy papierem do pieczenia, wysmarować masłem. Ananasa odsączyć z zalewy (nie wylewać!), ułożyć w tortownicy blisko siebie, w wolne miejsce ułożyć wiśnie. Mąkę mieszamy z cukrem i proszkiem do pieczenia, całość wymieszać. Jajka z 5-6 łyżkami syropu z ananasa i ekstraktem z wanilii zmiksować na jednolitą masę. Do masy jajecznej dodać miękkie masło, oraz mąkę, wszystko delikatnie zmiksować na gładką masę. Masę wlać do tortownicy, wyrównać. Pieczemy koło 25 minut, do tzw suchego patyczka, czas pieczenia może być dłuższy. Po upieczeniu wyjąć, wystudzić a następnie przykryć formę talerzem, odwrócić formę dnem do góry, zdjąć delikatnie papier  i gotowe! Smacznego! 

Desperate Housewives - Baking With Gaby

7 komentarzy:

  1. Jestem na Twojej stronie pierwszy raz i bardzo mi się podoba :) Super zdjęcia robisz - takie ciepłe :.
    A u mnie w piekarniku też właśnie siedzi ciasto - inne, ale też zamierzam je odwrócić. Zobaczę co wyjdzie ;)
    Pozdrawiam serdecznie, Edyta

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ten serial, ciasta nie próbowałam, ale już któryś raz na nie wpadam więc kolejny raz się nie oprę. Ostatnio często robię takie odwrócone ciasto z żurawinami. Niebo w ... :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie, chociaż za ananasem nie przepadam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle razy miałam upiec i ciągle odkładam - chyba nie powinnam dłużej:)
    Tymczasem częstuję się Twoim i pozdrawiam:)
    Pysznie u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. już wiele razy widziałam to ciasto, trzeba będzie się w końcu zebrać, bo wygląda absolutnie zjawiskowo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ananasy, ciasto, oj nabrałam apetytu :)
    Ściska i dziękuję za odwiedziny :)
    Ilona

    OdpowiedzUsuń