Książka - Bartek Kieżun "Hiszpania do zjedzenia"

13 grudnia 2021




"W powszechnym wyobrażeniu Hiszpania to przede wszystkim słońce i plaża. Wystarczy dorzucić do tego nieco flamenco, byki, corride, no i jeszcze piłkę nożną, żeby powstała mieszanka kusząca i atrakcyjna, ale prawdziwa jedynie częściowo. Nie miałem najmniejszego zamiaru łamać stereotypu. Samo się stało."


"Hiszpania do zjedzenia" to już kolejna książka Bartka Kieżuna znanego jako Krakowski Makaroniarz. Tym razem zwiedzimy, poczujemy smaki, zapachy oraz historie z Hiszpanii.

Jak sam autor pisze we wstępnie - przejechał 10 tyś kilometrów, zwiedził mnóstwo miast i miasteczek. Z całej tej podróży powstała ta publikacja. 

Seria "... do zjedzenia", to nie tylko zbiór przepisów, to wspaniałe historie związane z danym przepisem, wspomnienia, przemyślenia. Bartek zabiera Nam w nieoczywistą podroż smaków, zapachów. Zatem zwiedzajmy Hiszpanię!

Oczywiście, ja zaczynam oglądać książkę zawsze od tyłu, bo tam najczęściej są desery i słodkości. Jest przepis m.in na churros, czy sernik z kraju basków (mnie do sernika, dwa razy nie trzeba namawiać).

Książka podzielona jest na rozdziały; tapas, dania główne, wypieki i desery.





Po raz kolejny muszę przyznać, że książki Bartka są pięknie wydane, uwielbiam zawarte w nich zdjęcia i ponownie tutaj również się nie zawiodłam. Jest mnóstwo przepięknych zdjęć, dzięki którym chociaż trochę można poczuć się jak na wakacjach. Gdy już skończyłam przeglądać książkę Bartka, powyciągałam albumy ze zdjęciami i wspominałam moją krótką wizytę w Barcelonie.  




W książce jak wspomniałam jest dużo opowieści autora, które wciągają np. są informacje o książkach, filmach związanych z hiszpańskimi miejscami (ja lubię odwiedzać takie miejsca - bardzo!).

Dla przypomnienia Bartek wydał już "Italia do zjedzenia", "Portugalia do zjedzenia" i "Stambuł do zjedzenia", i mam nadzieje, że to nie koniec.

Książki dostaniecie w internetowej księgarni Tania Książka, mają fantastyczny dział z książkami kulinarnymi - pamiętajcie, że ta książka będzie wspaniałym prezentem pod choinkę. W Taniej Książce znajdziecie mnóstwo pięknych, wartościowych a przede wszystkim inspirujących książek kulinarnych i nie tylko. 

Tania Książka, dziękuję za tą publikację - umiliła mi wieczór i zachęciła do przygotowania hiszpańskiej uczty pełnej tapas.