Limoncello, włoski likier cytrynowy

8 września 2019

"Tyle razy już słyszałem "Nie wiem"
Powoli kumam, że to znaczy "nie"
Nie będę truł, tracę pewność siebie
Gdy cię zobaczę, stracę język też

Nikt mi nie mówił, że ty
Nikt mi nie mówił, że będziesz tu, uuu
Nikt ci nie mówił, że ja
Czy nikt ci nie mówił, że to mój klub? Uuu"
Bitamina /Dawid Podsiadło, Nikt

6 cytryn
500ml spirytusu min 95%
450g cukru
1,5 l wody


Cytryny dokładnie myjemy, suszymy. Delikatnie obieramy skórkę z cytryny, usuwamy białą powłokę (ona sprawia,że likier będzie gorzki). Skórkę wsadzamy do dużego słoja, zalewamy alkoholem. Mieszamy, odstawiamy w ciemne miejsce na minimum trzy dni.

Po tym czasie wodę mieszamy z cukrem, następnie wlewamy alkohol, bez cytryn. Mieszamy, a następnie przelewamy do słoja przez sitko (wyłożone muślinową ściereczką).

Odstawiamy na dwa, trzy dni, a następnie przelewamy do butelek. Pycha!

TIP: Cukru możecie dodać więcej lub mniej, w zależności jak bardzo chcecie mieć słodki likier - ja próbowałam z 500g i dla mnie był za słodki.