Zupa szczęścia Nigelli Lawson

6 lipca 2018


"Ciągle chodzę, w te same miejsca,
Bo gdzie indziej
Miałbym być?
Ja nie szukam, ja wszystko mam!
Teraz trzymam to w rękach, bo nie chcę
Wypuścić już nic.
Nie chcę przygód, ja Ciebie mam, Ciebie mam!
Największą przygodę jaką
Zesłał mi Pan (Alleluja, Amen, Heja)!
Ja się nie nudzę, ja się Tobą nie nudzę!
Codziennie od nowa Cię kocham, no kocham
Więc chodź, weź no chodź!"
Paweł Domagała, Weź nie pytaj

Przepis Nigella Lawson
2 duże, żółte cukinie
skórka i sok z 1 cytryny
1l bulionu warzywnego
100g ryżu basmati
1 łyżka kurkumy
oliwa z oliwek
sól morska, świeżo mielony pieprz


Cukinię dokładnie myjemy, osuszamy i kroimy w średniej wielkości kostkę.
W dużym garnku rozgrzewamy oliwę, wrzucamy cukinię, dodajemy startą skórkę z cytryny, chwilę razem przesmażamy, cukinia powinna powoli mięknąć.

Następnie dodajemy kurkumę, bulion,sok z cytryny oraz ryż. Gotujemy na średnim ogniu przez około 15-20 minut, do momentu aż cukinia i ryż będą miękkie. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Zupa jest świetna również na drugi dzień (ryż zdecydowanie bardziej spęcznieje).