Zupa krem ze świeżych pomidorów z bazylią!

11 lipca 2013
"If I talk a little louder
If I speak up when you're wrong
If I walk a little taller
I'd been under you too long
If you noticed that I'm different"
Alicia Keys, Brand New Me



1,5 kg pomidorów
1 duża cebula
3-4 ząbki czosnku
garść świeżej bazylii
sól morska, świeżo mielony pieprz
oliwa z oliwek



W dużym garnku rozgrzewamy oliwę i podsmażamy drobno posiekaną cebulę i czosnek pocięty w paski. Pomidory parzymy i obieramy ze skórki, dodajemy pokrojone na cztery cząstki do cebuli. Dusimy do miękkości, około 20 minut. Miksujemy na gładką konsystencje, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Wrzucamy liście bazylii i ponownie miksujemy. Podajemy z keksem śmietany.

6 komentarzy:

  1. Tylko koniecznie ze świeżych! W zimie ta zupa nie smakowałaby tak dobrze jak teraz niestety.

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba moja ukochana zupa krem! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ulubiona pomidorowa - ze świeżych pomidorów właśnie:)I z bazylią:)

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam :)
    jestem zachwycona - to pierwsza zupa, którą w życiu zrobiłam :D
    przepis jest tak prosty, że obawiałam się o smak - myślałam, że mi z tego ketchup wyjdzie albo coś równie niezjadliwego :D ale to smakuje jak zupa, jak najprawdziwsza kremowa pomidorowa z restauracji! :) może to zabrzmi strasznie, ale mogę nawet powiedzieć, że smak bije na głowę nawet pomidorową mojej mamy... :)
    dziękuję Ci, dobra blogerko, za taki fajny, prosty, genialny i smaczny przepis!
    dodaję go do ulubionych i na pewno jeszcze nie raz z niego skorzystam.

    OdpowiedzUsuń