Cantuccini z migdałami i amaretto

22 lutego 2017



"Opowiem Ci o mnie więcej, niż bym chciał
Najbardziej się boję nie wierzyć
Opowiem Ci o mnie więcej, niż wiem sam
Najbardziej się boję nie zmienić

A mimo mych wad i mimo mych kłamstw 
Proszę, uwierz we mnie
Gdy wszystko jest złe, wszystko na nie
Błagam kochaj mnie
I mimo mych wad i mimo mych kłamstw
Musisz wierzyć we mnie
Gdy wszystko jest złe i wszystko na nie"
Paweł Domagała, Opowiem Ci o mnie


2 jajka
1 żółtko
320 mąki
80g cukru trzcinowego
80g miodu płynnego
75g masła
2 łyżki likieru amaretto
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
250g całych, obranych migdałów

Masło rozpuszczamy i odstawiamy do wystudzenia. W dużej misce przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia i sodę.
Jajka, żółtko łączymy z cukrem, miodem. Miksujemy do momentu aż uzyskamy jasną masę, na sam koniec dodajemy amaretto.  Do masy stopniowo dodajemy mąkę i masło, cały czas mieszając na małych obrotach.
Na blacie podsypanym mąką wykładamy ciasto, stopniowo dodajemy migdały i lekko zagniatamy ciasto do momentu połączenia się migdałów z ciastem.
Ciasto dzielimy na dwie części, z każdej formujemy rulon długości blachy do pieczenia i  szerokości 1,5-2cm. Przekładamy na blachę do pieczenia wyłożoną papierem. Pieczemy przez 25 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni. Następnie wyjmujemy, chwilę studzimy. Kroimy ostrym nożem ciasteczka na ukos. Pieczemy 10 minut, następnie obracamy na drugą stronę i pieczemy kolejne 10 minut. Po upieczeniu zostawiamy w uchylonym piekarniku.

Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku.