Mini roladki czekoladowe z kremem maślano-piwnym

3 stycznia 2016

"Lecz ja, tak ja,
Ja Ci wszystko jeszcze wynagrodzę...
Bo ja, tak ja,
Tej miłości więcej nie zagłodzę..."
TABB & Sound'N'Grace , Nadzieja


Ciasto
25g masła
75g brązowego cukru
2 jajka
50g mąki
20g kakao
2g proszku do pieczenia (szczypta)
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Krem
100g masła w temperaturze pokojowej
200g cukru pudru
20ml mocnego piwa typu ale

Polewa ganache
100g czekolady 70%
15g masła
50ml mocnego piwa typu ale


Przygotowujemy formę do pieczenia 35x25cm, natłuszczamy ją masłem i wykładamy papierem do pieczenia.


W rondelku rozpuszczamy masło, odstawiamy do wystygnięcia. Do misy miksera wbijamy dwa jajka, dodajemy cukier i ekstrakt waniliowy. Ucieramy wszystko przez około 5 minut, do momentu aż masa zbieleje i potroi swoją objętość. 

W drugiej misce przesiewamy mąkę, kakao i proszek do pieczenia. Mieszamy i ponownie przesiewamy. Następnie dodajemy do masy jajecznej i delikatnie mieszamy łyżką - aby masła nie opadła. Następnie delikatnie wlewamy ostudzone masło po brzegach miski. Delikatnie całość mieszamy i wylewamy na przygotowaną formę, wygładzamy łyżką i pieczemy przez 7 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po upieczeniu zostawiamy w formie przez 1 minut do wystudzania.

Przygotowujemy duży arkusz papieru do pieczenia, podsypujemy go cukrem i ostrożnie przerzucamy ciasto na papier i usuwamy papier z góry. Kroimy biszkopt wzdłuż na pół, na każdym kawałku układamy ściereczkę i zawijamy energicznie w rulon. Odkładamy.

W misce ucieramy miękkie masło, dodając po łyżce cukier puder. Gdy już dodajemy cały cukier puder, miksujemy do momentu aż masa będzie jasna i puszysta. Pod koniec dodajemy po trochu piwo, do momentu połączenia z masłem.

Roladę lekko rozwijamy, nakładamy delikatnie krem, i rozsmarowujemy równomiernie. Następnie bardzo delikatnie zwijamy w rulon i kroimy na równe kawałki (12-15). Układamy na paterze.

Czekoladę łamiemy na małe kawałki. W rondelku podgrzewamy masło z piwem, wrzucamy czekoladę i energicznie mieszamy, na gładką masę.

Polewamy roladki, posypujemy kakao i odstawiamy na minimum 2h, aby czekolada stężała.